Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bakan Uraloğlu: “Alternatif Ulaştırma Rotaları Stratejik Bir Gereklilik Haline Geldi”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (BMAEK) İç Ulaşım Komitesi 87. Oturumu kapsamında Cenevre’de düzenlenen panele katıldı. Alternatif ulaştırma rotalarının oluşturulması ve taşımacılık modlarının çeşitlendirilmesinin artık kaçınılmaz bir zorunluluk olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesi’nin de yeni yatırım olanakları yaratacağını belirtti.

Ulaştırma Koridorları Stratejik Önem Taşıyor

Bakan Uraloğlu, küresel ticaretin çeşitli krizlerle karşı karşıya kaldığını belirterek, ulaştırma sistemlerinin kırılganlığına dikkat çekti. Pandemi, Süveyş Kanalı’ndaki kazalar, Rusya-Ukrayna savaşı ve Kızıldeniz’deki güvenlik riskleri gibi gelişmelerin, ulaştırma ağlarının ne kadar hassas dengeler üzerine kurulu olduğunu gösterdiğini ifade etti.

Bu tür krizlerin ulaşım koridorlarını sadece ekonomik değil, stratejik bir zorunluluk haline getirdiğini belirten Uraloğlu, “Alternatif rotalar oluşturmak, ulaşım modlarını çeşitlendirmek ve ulaştırma ağlarını daha dayanıklı hale getirmek öncelikli hedefimiz olmalıdır” dedi.

“Kara Taşımacılığına Daha Fazla Yatırım Yapılmalı”

Deniz taşımacılığının artmasına rağmen kara taşımacılığının aynı oranda gelişmediğini belirten Bakan Uraloğlu, kara yolu taşımacılığının artırılmasının kaçınılmaz bir gereklilik olduğunu söyledi. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, İstanbul-Bulgaristan sınırı hızlı tren hattı ve Kars-Nahçıvan Demiryolu Projesi gibi yatırımlara dikkat çeken Uraloğlu, bu projelerin sadece ticareti değil, bölgesel kalkınmayı da destekleyeceğini vurguladı.

“Modernizasyon ve Dijitalleşme Şart”

Ulaştırma sektöründe altyapı yatırımlarının tek başına yeterli olmayacağını ifade eden Uraloğlu, sınır geçişlerinde düzenleyici uyumun sağlanması, gümrük işlemlerinin hızlandırılması ve dijitalleşmenin artırılması gerektiğini belirtti. Türkiye’nin e-Permit projesi ile uluslararası karayolu taşımacılığında kullanılan izin belgelerini dijitalleştirdiğini ve ilk uygulamanın Özbekistan ile başlatıldığını söyledi.

Bakan Uraloğlu, e-TIR ve e-CMR gibi dijital sistemlerin kağıda bağımlılığı azaltarak taşımacılık süreçlerini hızlandırdığını vurgulayarak, bu sistemlerin bölgedeki tüm ülkeler tarafından benimsenmesi için ortak standartların oluşturulması gerektiğini ifade etti.

Kalkınma Yolu Projesi Ekonomik Hareketliliği Artıracak

Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesi’nin Türkiye’nin güneydoğusundaki ekonomik hareketliliği artıracağına ve yeni yatırım fırsatları yaratacağına inandıklarını belirtti. Ulaştırma koridorlarının sadece ticareti kolaylaştırmadığını, aynı zamanda bölgesel kalkınmayı hızlandırdığını söyledi.

“İyi planlanmış ulaştırma koridorları sadece yük taşımacılığına değil, doğrudan yatırım ve üretim süreçlerine de ivme kazandırarak ekonomik büyümeye katkı sağlayacaktır” diyen Uraloğlu, bu projelerin Türkiye’nin uluslararası lojistik zincirlerine entegrasyonunda kritik bir rol oynayacağını ifade etti.