SÜMEYYENUR ALP – TEKHA
Dünya mobilya ihracatı 525 milyar dolara ulaşırken, bunun 190 milyar dolarlık kısmını tek başına Çin gerçekleştiriyor. Küresel rekabet gücünü artırmayı hedefleyen Türk mobilya sektörü, Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (EMKOÜİB) tarafından Ticaret Bakanlığı desteğiyle yürütülen “Aegean Furniture Ur-Ge Projesi” kapsamında Çin’de temaslarda bulundu.
EMKOÜİB Başkan Yardımcısı Hikmet Güngör, Türk mobilya sektörünün hammaddeyi Çinli rakiplerine kıyasla dolar bazında yüzde 40’a varan daha yüksek fiyatlarla temin ettiğini belirterek, ihracat hedeflerine ulaşabilmek için yeni çözümler aradıklarını söyledi. Güngör, Çin’in üretim kapasitesi ve modern tesisleriyle küresel trendleri belirlediğine dikkat çekti.
Özellikle Çin’in en büyük mobilya üretim üssü Foshan’ın yıllık 70 milyar dolarlık üretim hacmine sahip olduğuna değinen Güngör, “Türkiye, üretim maliyetlerini düşürüp döviz kurlarını enflasyonla uyumlu hale getirdiğinde mobilya sektöründe 6 milyar dolar ihracat hedefine ulaşabilir” dedi.
Furniture China Fuarı ve Stratejik Görüşmeler
Heyet, 350 bin metrekarelik alanda düzenlenen, 26 ülkeden 3.000’in üzerinde firmanın katıldığı ve 200 binin üzerinde profesyonel ziyaretçiyi ağırlayan Furniture China Fuarını da ziyaret etti. Klasik ev mobilyalarından modern ofis çözümlerine kadar geniş ürün yelpazesinin sergilendiği fuarda, China Furniture Association Başkanı Xu Xiangnan ve Asya İhracatçılar Birliği Genel Sekreteri Linda Tu ile görüşmeler yapıldı.
Louvre Furniture Mall ve Foshan Ziyareti
Heyet, Çin’in prestijli mobilya ticaret merkezlerinden Louvre Furniture Mall’u gezerek tedarik zinciri yönetimi, lojistik süreçler ve satış sonrası hizmetler hakkında bilgi aldı. Ayrıca, 1.200 büyük fabrika ve 3.000’den fazla atölyenin bulunduğu Foshan bölgesinde modern üretim teknikleri ve çevre dostu yatırımlar incelendi.
Yeni Pazarlar İçin Yol Haritası
Çin ziyaretinin yalnızca üretim ve tedarik süreçlerini gözlemlemekle sınırlı kalmadığını belirten Güngör, “Vietnam ve Malezya gibi hızla büyüyen pazarlara yönelik stratejik pazarlama faaliyetlerimizi planlarken bu ziyaretin önemli bir referans noktası olacağını düşünüyoruz” dedi.